Magic egg

Först en liten grundkurs i naturvetenskap: Däggdjur föder levande ungar (förutom kloakdjuren), andra djur lägger ägg, vissa riktigt små djur förökar sig genom delning och, slutligen, växter kommer ur frön i jorden. Håller alla med om detta? Bra, då kan ni stryka allt ni lärt er och titta på dessa växter som kläcks ur ägg!

Ställ ägget på en ljus plats och tillsätt lite vatten så kläcks det efter några timmar! (om detta mot förmodan inte sker inom 24 timmar får du hjälpa det på traven genom att knacka med en sked). Snart kommer den ståtliga växten att framträda ur sitt ägg och bönan med ditt budskap, "I Love You" eller "Happy Birthday", blir tydligt. Vänta därefter en månad så börjar växten blomma!

Inuti ägget finns det tillräckligt med näring för ca 1-2 månader innan du måste plantera om växten i en kruka. Men äggets involvering i plantans liv tar inte slut där. Istället krossar du resten och lägger i krukan där det fungerar som gödning. Noggranna instruktioner på engelska medföljer!


I'm shocked! Förstår inte för 5 öre hur man kan få i en växt i ett ägg och har ingen lust att forska vidare i det heller. Kanske inte världens roligaste inlägg men kände bara att jag var tvungen att lägga upp det. Ska nog ta och köpa ett sånt där ägg.

Stort tack till alla som läser bloggen btw, läsarna ökar för varje dag och det får mig att vilja fortsätta blogga :D

Mindre kul är att det inte blev något "det regnar köttbullar" idag så vi missar 3D:n men men vi får ta och se den nån annan dag antar jag. Nu ska jag ta och äta frukost, lyssna på lite musik och göra v mig till Bos 70års fest. Stort grattis till honom. Kanske borde ge honom ett ägg i present.. hm..




Kommentarer
Postat av: hjhl

men ofta?? xD

2010-01-23 @ 13:24:58
Postat av: Aika

Coolt men skumt! Undrar om man köpa en planta som blir ett ägg ;)

2010-01-23 @ 22:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0